Montáž & Tuning


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/www/freebording.cz/subdomains/new/wp-content/themes/freebord_2011_July/functions.php on line 831

UPEVNĚNÍ SOUČÁSTEK

Nářadí, které budeš potřebovat:
- křížový šroubovák
- 10mm klíč nebo kleště

Krok 1:
Najdi v tašce se součástkami S2 hardware pack.
Zde najdeš: upevňovací šrouby (4); upevňovací matice (4); šrouby na  nastavení výšky (4).

Krok 2:
Vlož kovovou S2 základnu skrz plastový vršek, a nastav ji na požadovanou výšku pomocí 4x S2 šroubů na  nastavení výšky .

Krok 3:
Najdi na desce předvrtané otvory pro šrouby.

Krok 4:
Připevni spoje k desce pomocí obrázku napravo. Utáhni všechny matice tak, aby byly hlavičky šroubů v rovině s deskou. Nastav správný úhel před utažením matic.

PŘIPEVNĚNÍ TRUCKŮ

Nářadí, které budeš potřebovat:
- křížový šroubovák
- 10mm klíč nebo kleště

Krok 1:
Najdi osm předvrtaných otvorů na spodní straně desky.
Propíchni díry do gripu.

Krok 2:
Vlož osm upevňovacích šroubů skrz horní stranu desky. Připevni trucky ke spodní části desky tak, aby středová kolečka směřovala směrem od trucků.

Krok 3:
Utáhni pevně všech osm matic (hlavičky šroubů musí být v rovině s deskou).

JAK VYLEPŠIT TVUJ FREEBOARD

Vždy zkontroluj Svůj Freebord, než vyrazíš jezdit. Zkontroluj si opotřebovanost koleček, desky, trucků a spojů. Zkontroluj, zda jsou všechny matice a šrouby dobře utažené (včetně kingpinu). Každý jezdec je jiný, a to jak si Svůj Freeboard upravíš, bude mít velký vliv na to, jak ryhle a dobře se naučíš jezdit. Experimentuj s různými úpravami, abys zjistil, co nejvíce vyhovuje Tvému stylu jízdy.

Hangar

Jednou z prvních věcí, kterou bys měl u Svého Freeboardu upravit je pevnost hangaru. K tomu Ti poslouží utažení/uvolnění kingpinu. Malé změny mají velký význam, a každý jezdec se liší. Pokud jsi spíše menší postavy měj kingpin volnější, abys mohl snadněji zatáčet, težší jezdci by měli naopak kingpin mít utaženější. Volnější trucky líp zatáčejí, a snáz slidují. Pevnější víc slidují, a míň zatáčejí. Nastav si přední truck volněji než zadní, abys mohl lépe slidovat. Nastav je na stejnou pevnost, pokud chceš zkusit jízdu na switch. Zkontroluj praskliny. Ujisti se, že máš na obou stranách okrajových koleček ložiska, a taky že máš všechny šrouby dobře utažené.

Výška středových koleček

Tvůj Freebord má z továrny nastavená středová kolečka co nejdál od desky. Středová kolečka by měla být nastavená tak, aby byla mezi okrajovými kolečky a zemí alespoň minimální mezera. Čím dál je středové kolečko od desky, tím težší je zaseknout si hranu. Ale jezdec se musí vypořádat s o to větším rockerem, a tím pádem težším přechodem mezi backsidovou a frontsidovou hranou. Když se Ti opotřebují okrajová kolečka, přitáhni středová blíž k desce, aby sis udržel stejnou intenzitu rockeru. Rocker je vzdálenost mezi okrajovými kolečky a povrchem. Čím větší je rocker, tím snazší je slidování. Vždy si nastav středová kolečka na stejnou výšku. Jestli je pro tebe rocker ze začátku moc těžký, zkus si posunout středová kolečka o jeden stupeň (směrem k desce). Toto Ti umožní slabší rocker, ale snazší hranění. Když se zlepšíš, budeš nejspíš chtít mít co největší rocker.

Vázání

Ujisti se, že všechny šrouby a součásti jsou pevně připevněné. Neutahuj je ale příliš pevně, můžeš způsobit praskliny v desce. Vázání můžeš upevnit podle sebe, aby vyhovovalo Tvému postoji. Pokud Ti nevyhovují předvrtané otvory, můžeš si vyvrtat vlastní, abys dosáhl požadovaného postoje. Desky jsou velmi pevné , a snesou i opakovaně vyrtané díry.

Baseplate (Základna)

Máš namazaný castor? Pokud ne, trocha vaseliny postačí. Nepoužívejte lubrikanty na vodní bázi, protože přestanou účinkovat rychleji, než klasické produkty. Zatímco máš sundaný baseline, zkontroluj, zda je osa kola umístěná na středu, a že místa pro středová kolečka jsou správně srovnána. Také zkontroluj zda jsou všechny části baseplatu v pořádku, především pivot cup. Zkontroluj jestli není prasklý nebo jinak poškozený. Chybějící nebo poškozený pivot cup významně ovlivňuje schopnost zatáčet. Máš na trucích pružiny? Pokud ne, nasaď ho zpátky nebo nám napiš e-mail a mi Ti pošlem náhradní. Rozhodně je nevyndávej!

PROTÁČENÍ KOLEČEK

Okrajová kolečka

Po určité době, budeš určitě muset vyměnit kolečka. Životnost koleček se může pohybovat kdekoliv od 2 týdnů do 4 měsíců, podle toho jak často jezdíš, jak strmé kopce sjíždíš, jak moc sliduješ, a také kolik vážíš. Většina jezdců preferuje slidy na jedné straně. Aby ti kolečka vydržela déle, prohazuj je často mezi sebou.
Urči si zadní a přední okrajová kolečka. Vyměňuj všechny kolečka křížem, abys dosáhl co největší životnosti. To zamená, že zadní backsidové kolečko bude teď Tvoje přední frontsidové. Tvoje přední backsidové bude zadní frontsdové atd.

Středová kolečka

Středová kolečka se obyčejně nemusí prohazovat.Pokud Ti začne některé z koleček púřipadat opotřebovanější, prohoď je, aby se to vyrovnalo.

Výměna ložisek

Pokud se Ti ložiska netočí tak jako dřív, je víc možností. Pokud máš odnímatelné těsnění jako Bones
Reds, pak postačí trocha bones speed cream na promazání ložisek. Můžeš použít i jiné produkty např. tri-flow nebo wd-40, ale budeš je muset aplikovat mnohem častěji. Pokud máš ložiska uzavřená, stačí je namočit na 24 hodin do motorového oleje, který je dostatečně promaže. Tato metoda se může použít s jakýmkoliv typem ložisek.

Ložiska okrajových koleček

Odšroubuj matici. Sundej podložku a odlož ji k maticím. Vysuň okrajové kolečko nahoru tak, aby bylo spodní ložisko pořád na ose. Protáčej kolečko, dokud z něj ložisko samo nevypadne, zatímco kolečko zůstane na ose.  Otoč kolečko, a udělej to samé, abys dostal ven i druhé kolečko.

Ložiska středových koleček

Nejdříve sundej středová kolečka , a jedno okrajové. Nasaď středové kolečko na osu okrajového, a pomocí ní vytlač ven ložisko. Ujisti se, že když zatlačuješ kolečko na osu nemáš ruku na vrchním ložisku.

Nasazení ložisek

Umísti obě ložiska na osu. Vezmi okrajové kolečko, a popsanou stranou ho nasaď na osu. Jakmile do něj dostaneš horní ložisko, otoč ho a nasaď ho znova na osu, abys do něj dostal i druhé. Teď bys měl mít kolečko nasazené správně na ose s oběma ložisky, a podložkou mezi hangerem a vnitřním ložiskem. Teď už jenom nasaď vnější podložku a utáhni matice. Tímhle způsobem se pak nemusíš dotknout ložisek, a tím pádem  jejich výměna na cestě nebude tak špinavá práce.